Organizacja Zgodności / System Zgłaszania Nieprawidłowości
Nasza firma jest częścią Grupy Oetker. Etyczne i zgodne z prawem postępowanie ma najwyższy priorytet w działalności Grupy Oetker oraz w relacjach z wszystkimi partnerami biznesowymi i klientami. W związku z silnym międzynarodowym rozwojem Grupy Oetker oraz rosnącymi wymaganiami prawnymi, temat zgodności stał się wyjątkowo istotny. Z tego powodu dla całej Grupy Oetker opracowano System Zarządzania Zgodnością (Compliance Management System).
W ramach tego systemu stworzona została Organizacja Zgodności, której pełnomocnicy ds. zgodności są neutralnymi i niezależnymi osobami kontaktowymi, do których można zgłaszać wszelkie pytania związane z tematem zgodności.
W ramach tego systemu Grupa Oetker wdrożyła procedurę zgłaszania nieprawidłowości, która umożliwia osobom, firmom oraz innym organizacjom zgłaszanie naruszeń obowiązujących przepisów prawnych (np. korupcja, oszustwa, naruszenie praw człowieka i przepisów ochrony środowiska), wewnętrznych zasad Grupy Oetker (np. kodeksu postępowania) lub Kodeksu Postępowania Dostawców Grupy Oetker oraz wszelkich obaw związanych z potencjalnym lub rzeczywistym naruszeniem tych zasad.
W przypadku zgłoszeń dotyczących potencjalnych naruszeń prawa, które dotyczą firmy z Grupy Oetker, mają Państwo kilka możliwości, aby przesłać swoje zgłoszenie – również całkowicie anonimowo za pomocą naszego systemu Compliance Hotline.
Dostępne są następujące kanały zgłoszeń:
-
Zgłoszenie anonimowe za pomocą Compliance Hotline Grupy Oetker: https://coho.oetker-group.com
-
Zgłoszenie za pośrednictwem e-maila do Organizacji Zgodności Grupy Oetker: compliance@oetker-group.com
-
Zgłoszenie listowne na adres:
Dr. August Oetker KG
Corporate Compliance Committee
Lutterstraße 14
33617 Bielefeld
Niemcy
-
Zgłoszenie telefoniczne za pomocą usługi telefonicznej (bezpłatnej) z nagraniem głosowym: Telefoniczne zgłoszenie
-
Zgłoszenia pracowników Grupy Oetker do zarządu, przełożonych, (Group-) Compliance Officera lub innego wyznaczonego kontaktu w danej spółce zależnej (np. podczas spotkania osobistego).
Przeanalizujemy sprawę szczegółowo i podejmiemy odpowiednie działania.
W ramach regulaminu postępowania określiliśmy wewnętrzne odpowiedzialności i sposób postępowania w przypadku zgłoszeń i skarg.